7 oktober 2019 Persbericht van Gemeentebelangen en Behoorlijk Bestuur Bergen

25/09/2020 annelies anema
7 oktober 2019  Persbericht van Gemeentebelangen en Behoorlijk Bestuur Bergen

7 oktober 2019 – Persbericht Facebookpagina

Graag willen Gemeentebelangen en Behoorlijk Bestuur Bergen langs deze weg hun verontschuldigingen aanbieden aan de gezamenlijke initiatiefgroepen, zij wachten al vier maanden op een antwoord van onze gemeenteraad, dus ook van Behoorlijk Bestuur Bergen en Gemeentebelangen, op het door hen opgestelde Manifest Nieuw Vertrouwen.

Wij hebben gewacht met ons antwoord omdat het de nadrukkelijke wens was van de gezamenlijke initiatiefgroepen dat de gemeenteraad in zijn geheel met hen zou reflecteren over de wijze waarop besluiten en besluitvormingsprocessen die de hele gemeente en derhalve ook de hele gemeenschap aangaan, tot stand komen. Zoals het er nu uitziet zal er geen gezamenlijk gesprek plaats hebben. Het is helaas niet mogelijk gebleken om raadsbreed een gezamenlijk standpunt hierover in te nemen.

Wij als Gemeentebelangen en Behoorlijk Bestuur Bergen betreuren dat ten zeerste want wij zijn stellig van mening dat een deel van de oplossing, het verwijderen van de angel uit het gepolariseerde debat in onze gemeenschap, berust bij een open en eerlijke dialoog met ál onze inwoners. Wij willen graag constructief met elkaar en met inwoners meedenken. Inwoners hebben het vertrouwen aan ons als raadsleden geschonken, dat vertrouwen verdient een fatsoenlijk antwoord.

Wij zijn niet bang voor openhartige gesprekken met inwoners, zoals bijv. de gezamenlijke initiatiefgroepen, die open staan voor het ontwikkelen van een gezamenlijke visie op waar en hoe we met zijn allen naar toe willen werken zowel letterlijk als figuurlijk. Wij zijn ook niet bang voor openhartige gesprekken met hen die het bij voorbaat niet met ons eens zijn. Lastige gesprekken uit de weg gaan, het vermijden van een dialoog met je “tegenstanders “ zal zelden tot een betere verstandhouding leiden, laat staan tot wederzijds begrip.

Daarom willen we onze excuses maken aan de gezamenlijke initiatiefgroepen. Wij willen én zijn te allen tijde bereid om met jullie het gesprek aan te gaan. Iets meer harmonie in onze gemeente , is altijd welkom want we willen allemaal een mooier Bergen, Egmond en Schoorl.

Comments (0)